Retur og reklamasjon
Her kan du lese mer om hva slags rettigheter du har hos oss. Du finner også informasjon om hvordan vi håndterer returer, klager og garanti.
Angrerett
Som forbruker har du i henhold til angrerettloven, under visse forhold, rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottok produktet. Du som forbruker har rett til å undersøke produktet for å se hva dets egenskaper og funksjon er. Ved retur må produktet være komplett og i uendret stand. Hvis du ikke er forsiktig og bruker eller håndterer produktet på en måte som ikke er nødvendig for å undersøke det, kan det hende du må refundere Scandinavian Photo for produktets verditap.
Hvilke produkter dekkes ikke?
Angreretten på 14 dager gjelder ikke for kuponger, tjenester, forseglede lyd- eller bildeopptak, ørepropper, blekkpatroner eller forseglet programvare som forbrukeren har brutt forseglingen på.
Kjøp som er registrert på en bedrift omfattes ikke av angreretten.
For spørsmål om bruk av angrerett eller for å benytte deg av angrerett, send en mail til vårt kundesenter på info@scandinavianphoto.no
Hva gjelder for bedrifter?
Angreretten på 14 dager gjelder ikke for deg som handler som selskap. Det gjelder heller ikke de som handler gjennom en kommune og fylkeskommune, et enkeltpersonforetak eller en ideell forening. Du har derfor ikke rett til å kansellere kjøpet. Du har heller ikke rett til å bytte eller returnere produktet.
Returnere produktet
Har du angret på kjøpet og vil returnere produktet? Kontakt vår kundeservice og vi vil hjelpe deg. Vi sender deg en returseddel digitalt, og du kan returnere produktet ditt på ditt nærmeste innleveringssted for post.
Hvor mye koster en retur?
Returkostnaden er 79 kroner. Hvis du har betalt på forhånd, vil beløpet bli trukket fra refusjonen din. Hvis du har en ubetalt faktura, endrer vi fakturabeløpet, og du betaler bare for returkostnaden.
Hvorfor må jeg kontakte SP først?
Før du returnerer produktet ditt til oss, må du kontakte oss for å få returen godkjent. Hvis du ikke gjør det, vil vi frafalle alt ansvar for produktet og eventuelle kostnader på vei til oss.
Reklamere på produkter
Er det noe galt med produktet ditt, eller har det vært en skade? Kontakt vår kundeservice, så løser vi feilen umiddelbart. Vi vil klage på produktet og sjekke feilen ved hjelp av produsenten.
Som forbruker har du 2-5 års reklamasjonsrett.
For spørsmål eller innmelding av reklamasjon, ta kontakt med oss på 21 65 98 40 eller info@scandinavianphoto.no
Dersom du har behov for å sende inn ditt produkt for reparasjon kan du lese mer her: Teknisk service
Transportskader under henting?
Hvis du merker en transportskade når du henter bestillingen, må du be leveringsstedet om å returnere pakken umiddelbart. Ta deretter kontakt med vår kundeservice og vi vil klage mot vår fraktpartner og hjelpe deg med å legge inn en ny bestilling.
Hvorfor må jeg kontakte SP først?
Før du sender produktet ditt til oss, må du kontakte oss for å få reklamasjonen din godkjent. Dette gjelder selv om vi har sendt deg et defekt produkt. I noen tilfeller kan det være raskere å sende direkte til produsenten/distributøren. I forbindelse med klager og garantisaker er vi ansvarlige for fraktkostnaden.
Garanti
Hva er garantien på produktet mitt?
Vi tilbyr de samme garantiene som produsentene gjør, som alltid er minst ett år. Noen produsenter har en lengre garanti - i så fall finner du den informasjonen i produktbeskrivelsen på nettstedet vårt. Noen produsenter har også en kortere garanti, som vanligvis gjelder forbruksvarer som projektorlamper og batterier.
Eventuell tvist
Vi forholder oss alltid til kjøpsloven og ved en eventuell tvist har vi som policy å følge dens anbefalinger.