Betaling

Her kan du lese mer om våre betalingsalternativer og se hvilken som passer deg best. Du finner også informasjon om kvitteringer.

Godt å vite

Betalingsalternativene som vises i kassen avhenger av informasjonen du oppgir - for eksempel kan alternativene variere avhengig av om du for eksempel har organisasjonsnummer.

Hvis du oppdager at det er feil informasjon på bestillingen din, må du kontakte vår kundeservice innen 30 dager etter kjøpet.

Betalingsalternativer

I samarbeid med Svea Finans tilbyr vi kortbetaling, Vipps, fakturabetaling, delbetaling, kontobetaling og direktebetaling via nettbank. Vi tilbyr også betaling med gavekort kjøpt hos oss.

Har du handlet på nett kan du raskt og enkelt få oversikt over dine gjeldende fakturaer via Mine Sider på www.svea.com. Her kan du lese Svea Banks generelle vilkår.

Kortbetaling

Gebyr: Gratis

Betaling med kort skjer etter gjeldende regler for nettbetaling i Norge og EU. Vi bruker Svea Banks/Webpays hostede PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning. Vi aksepterer Visa, MasterCard og American Express. Pengene trekkes fra kontoen din når du godkjenner transaksjonen og fullfører bestillingen.

Alle transaksjoner sendes via SSL (Secure Sockets Layer) som er sikkert kryptert. Ingen kortnummer lagres. Vi bruker 3D Secure, som er den nyeste sikkerhetsteknologien for kredittkortbetalinger på nett. Det er en standard utviklet av Visa, Mastercard og American Express med den hensikt å sikkert validere deg som forbruker når du handler på nett.

Kortbetalinger i våre butikker håndteres av Bambora.

Vipps

Gebyr: Gratis

Du kan betale med Vipps gjennom Vipps-appen på mobil eller nettbrett. Du betaler raskt, enkelt og sikkert ved å bekrefte betalingen din i appen.

Faktura via Svea Bank

Gebyr: Gratis

For å kunne betale med faktura i Svea Bank må du oppgi personnummer eller organisasjonsnummer. Det kreves også at du er over 18 år og registrert i Norge. Den vanlige kredittsjekken finner sted etter at du har lagt igjen dine personlige opplysninger i kassen. Hvis en kredittrapport blir tatt, vil en kopi bli sendt til deg.

Betalingsfristen for en faktura er 14 dager for deg som privatperson og 30 dager for deg som handler via en bedrift fra faktureringsdato. Ved forsinket betaling sendes lovpålagt purregebyr, og forsinkelsesrente belastes med 2 % per måned. Ved manglende betaling overleveres fakturaen til inkasso. Alle fakturaer overleveres av SP til Svea Bank.

Dersom du ikke får faktura som valgmulighet i kassen, kan det skyldes for eksempel kredittvurderingen din eller at du har oppgitt feil informasjon. Når du velger en faktura kan det av sikkerhetsmessige årsaker være behov for å identifisere deg med Mobil BankID. Du vil motta din faktura på e-post fra Svea Bank når vi har sendt bestillingen din.

Har du spørsmål om kredittvurderingen eller mangler fakturaen din, kan du kontakte Svea Bank her.

SP Faktura

Gebyr: Gratis

Vi tilbyr fakturaer til visse juridiske personer som et selskap, en forening, en stiftelse, en organisasjon eller en stat, etter at en kredittvurdering er utført. Betalingsfristen for en faktura er 30 dager fra faktureringsdatoen. Ved forsinket betaling sendes et lovpålagt purregebyr, og det belastes forsinkelsesrenter i henhold til gjeldende rentelovgivning. Ved manglende betaling overlates fakturaen til inkasso og inkassoselskapets kostnader og gebyrer tilkommer etter gjeldende rett.

For å handle med SP Invoice må du søke om konto hos oss. Ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg med å opprette en konto og legge inn bestillingen med SP Invoice som betalingsalternativ. Du kan derfor ikke velge denne betalingsmåten selv på vår nettside.

Delbetaling

Gebyr: fra 95 kr

Du kan velge å betale kjøpet på avdrag via Svea Finans. Du velger avdragsordningen i kassen ved å krysse av for det alternativet som passer deg best. Du kan alltid betale kjøpet i sin helhet når som helst før forfallsdatoen.

For å kunne delbetale med Svea Finans må du oppgi personnummer. Det kreves også at du er over 18 år og registrert i Norge. Den vanlige kredittsjekken finner sted etter at du har lagt igjen dine personlige opplysninger i kassen. Hvis en kredittrapport blir tatt, vil en kopi bli sendt til deg.

Ekstra avgifter kan påløpe. Har du spørsmål om delbetaling kan du kontakte Svea her.
Effektiv rente hos Svea Finans er også avklart i SEKKI-skjema vedlagt avtalen.

Kontobetaling

Gebyr: fra 29 kr

Du kan velge å betale med konto hos Svea Finans. Da vil du motta en e-faktura hver måned frem til hele beløpet er betalt. På e-fakturaen kan du se minimumsbeløpet du må betale, men du kan alltid velge å betale et høyere beløp for å fullføre betalingen raskere.

For å kunne betale med konto i Svea Bank må du oppgi personnummer eller organisasjonsnummer. Det kreves også at du er over 18 år og registrert i Norge. Den vanlige kredittsjekken finner sted etter at du har lagt igjen dine personlige opplysninger i kassen. Hvis en kredittrapport blir tatt, vil en kopi bli sendt til deg.

Ekstra avgifter kan påløpe. Har du spørsmål om kontobetaling kan du kontakte Svea her.

Direktebetaling via nettbank

Gebyr: Gratis

Når du velger direkte betaling via nettbank, skjer betalingen via Trustly. Trustly støtter svenske banker og er gratis for deg som kunde. Ved betaling blir du automatisk videresendt til din nettbank hvor du logger inn og godkjenner transaksjonen.

Pengene trekkes direkte fra kontoen din når du godkjenner transaksjonen. Ingen sensitiv informasjon om din konto eller bankkort må oppgis fordi betalingen skjer i nettbanken.

Gavekort

Gebyr: Gratis

Du kan betale kjøpet ditt helt eller delvis med et gavekort fra SP. Når du ønsker å bruke gavekortet ditt fyller du inn gavekortnummeret og pinkoden på baksiden av gavekortet i kassen. Da vil du umiddelbart se det endelige beløpet for kjøpet ditt.

Gavekort er gyldige i tre år fra kjøpsdato og kan ikke løses inn mot kontanter. Vi er ikke ansvarlige for stjålne eller tapte gavekort.

Her kan du kjøpe gavekort hos oss. Maksimumsbeløpet du kan laste et gavekort med er 10 000 kroner.

Kvittering

Har du valgt kortbetaling, Vipps eller direktebetaling via nettbank?

Dersom du har valgt kortbetaling, Vipps eller direktebetaling via nettbank, sender vi kvitteringen din på epost umiddelbart når du har lagt inn bestillingen. Dette er en bekreftelse på betalingen din.

Når vi sender pakken din, vil du motta en ny kvittering på e-post. Dette er ditt kjøpsbevis, som du bør bruke ved for eksempel retur eller klage.

Har du valgt faktura, delbetaling, kontobetaling eller gavekort?

Hvis du har valgt faktura, delbetaling, kontobetaling eller gavekort, sender vi kvitteringen din på e-post når bestillingen din er sendt fra oss. Vi sender en kvittering per levering dersom bestillingen din er delvis levert. Du kan lese mer om dellevering her.

Har du mistet kvitteringen?

Har du mistet kvitteringen kan du kontakte vår kundeservice. For å finne kvitteringen og sende den til deg på e-post som pdf, må vi vite beløpet på bestillingen og datoen da du foretok kjøpet.

Teknologi for kreativ skapelse er vår lidenskap.

Vi i SP elsker kreativitet, og vårt fokus er å tilby produkter av høy kvalitet til folk som er interessert i teknologi. Med personlig service og ekspertrådgivning skaper vi løsninger som er skreddersydd for deg og ditt formål – til gode priser.

Let's be friends!
Abonner på vårt nyhetsbrev!

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev kan du følge med på våre tilbud, kampanjer og kurs. Samt hvilke aktiviteter som skjer i vår butikk i Møllergata 4.