Levering
Her kan du lese mer om våre leveringsalternativer og se hvilken som passer deg best. Du finner også informasjon om delvis levering, varsling, ikke hentede ordre og sporing.
Leveringsalternativer
Scandinavian Photo bruker Bring og Posten til sending av bestillinger med sporing. Under finner du frakt- og kostnadsalternativene vi tilbyr i dag:
Pakke til hentested
Din bestilling leveres til nærmeste postkontor/Post i butikk. Pakken kan ha maks vekt på 35 kg og maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm.
Pakke levert hjem
Din bestilling leveres hjem på døren på kveldstid. Pakken kan ha maks vekt på 35 kg og maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm.
Bedriftspakke / Pakke til bedrift
Levering på døren til din bedrift, og tilbys kun bedrifter innlogget på en kundekonto. Organisasjonsnummer må oppgis. Pakken kan ha maks vekt på 35 kg og maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm.
Hente i butikk
Henteordre pakkes som standard på vårt nettlager i Sverige og leveres ferdig til henting i vår butikk, selv om varen er på lager i butikken du ønsker å hente i. Vennligst vent med å hente ut din ordre til du har fått hentemelding. Må hentes ut innen 7 dager etter hentemelding.
OBS! Leveringstidene som er angitt, gjelder bare for produkter som er på lager. Enkelte sendinger krever spesialfrakt og Postens egne satser gjelder. Pris kan variere avhenging av størrelse og vekt.
PS! Husk at du kan spore din pakke ved hjelp av ordrenummer på www.bring.no eller www.posten.no (gjelder ikke tjenesten hente i butikk).
Dellevering av din bestilling
Hva innebærer dellevering?
Om din bestilling inneholder flere produkter der en del ikke finnes på lager, sender vi produktene vi har på lager til deg også ettersender vi varene som er utsolgt så fort de kommer på lager. Dette gjør vi for å sikre at du får dine produkter så raskt som mulig.
Koster det noe ekstra?
Nei, dellevering skjer helt uten ekstra kostnad for deg. Du betaler eventuell fraktavgift som er valgt ved bestilling.
Vil du ikke ha dellevering av din bestilling?
Om du heller ønsker komplett levering av din bestilling, så må du ta kontakt med oss før du bestiller hos oss. Da vil vi opprette bestillingen for deg og legge den inn fullstendig levering, som betyr at bestillingen sendes samlet. Vær oppmerksom på at dette vil påvirke leveringstiden.
Ankomst
Har du valgt levering til hentested?
Du mottar en mail fra Scandinavian Photo når pakken sendes fra vårt lager. Dette krever at du har registrert din e-postadresse på din ordre eller kundeprofil. Når pakken ankommer ditt lokale utleveringsted vil du motta en elektronisk hentemelding eller hentelapp per post fra Posten Norge.
Har du valgt pakke levert hjem?
Når pakken er sendt fra vårt lager vil du få beskjed fra Bring/Posten om forventet utleveringsdag, med sporingslenke, på SMS eller e-post. Via sporingslenken kan du endre utleveringsdag.
Har du valgt å hente i butikk?
Om du velger å hente din ordre i vår butikk, vennligst vent med å hente ut din ordre til du har mottatt hentemelding. Henteordre pakkes som standard på vårt nettlager i Sverige og leveres ferdig til henting i vår butikk, selv om varen er på lager i vår butikk i Oslo
Din bestilling ligger i 7 dager etter at du har mottatt hentemelding på SMS. Dersom du av noen anledning ikke rekker å hente den innen fristen så kan du ta kontakt med oss, så lar vi ordren ligge til avtalt tid.
Dersom fristen for henting går ut, kan vi kansellere din ordre. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager etter kansellering. Dersom du ikke ønsker å beholde din ordre, ta kontakt så vil vi kansellere den for deg umiddelbart.
Uavhentede bestillinger
Hvis du har bestilt en vare av oss og ikke henter den ut hos Posten, debiteres en avgift på 295,- inkl. moms. For spesialbestilte varer debiteres den fulle verdien av produktet, samt frakt og returfrakt. Å ikke hente ut forsendelsen betraktes ikke som utnyttelse av angreretten.
Pakkesporing
Leveringsbekreftelse sendes til registrert e-post i bestillingen etter 17:00 samme dag som den er sendt. Du kan også bruke ordrenummer som starter med ENOxxxxxxx eller NFxxxxxxx for å spore din ordre på Bring/Posten sine sporingssider.
Du vil få informasjon om hvor langt pakken har kommet og sporing er tilgjengelig først etter at den er skannet inn på en av Brings terminaler. Dersom du ikke mottar hentelapp fra Posten, melding på mobil, men ser at pakken har ankommet ditt lokale postkontor, kan du ta med kollinummeret og ID-kort til utleveringssted, og hente den ut der.
Hvis du har valgt henting i butikk kan du ikke spore din bestilling.
Endring av din ordre
Feil ved levering, transportskader
Når du henter ut pakken på utleveringsstedet, godkjennes kjøpet ved utlevering. Synlige skader på pakken skal umiddelbart meldes til utleveringstedet, eller Scandinavian Photo - du kan også nekte motta
k dersom pakken er skadet.
Transportskade skal altså meldes til Posten på utleveringsstedet og ved utleveringstilfellet. Skjulte transportskader meldes til Posten innen 7 dager. Skulle noe annet være feil ved forsendelsen, som f.eks feil vare eller feil antall, kontakt oss omgående på tlf 21 65 98 40.