Teknisk service

Her kan du lese mer om teknisk service og hvordan du går frem dersom du trenger reparasjon eller rengjøring av et produkt. Du finner også kontaktinformasjon for de vanligste produsentene.

Godt å vite

Hvis du finner ut at det er noe galt med produktet ditt, anbefaler vi at du kontakter produsentens kundestøtte direkte for å få hjelp så raskt som mulig. Ønsker du at vi i SP skal fungere som mellommann, kan du kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg.

Slik fungerer reparasjoner hos SP

Hvis du ønsker å reparere produktet ditt, må du kontakte vår kundeservice. Send en e-post til info@scandinavianphoto.no med kvittering og informasjon om feilen. Du kan også ta med produktet og kvitteringen din til en av butikkene våre, så hjelper vi deg på stedet.

Vær oppmerksom på at dette kan ta lengre tid enn å kontakte produsenten direkte. Et reparasjonsoppdrag hos oss tar vanligvis ca 4-6 uker.

Send produktet ditt til oss

Når du har kontaktet vår kundeservice, vil du motta instruksjoner om hvordan du sender produktet du vil klage på. Du vil da motta en fraktetikett og et saksnummer, hvoretter du må sende produktet eller levere det i en av butikkene våre innen 14 dager. Vi godtar ikke pakker via post uten at du har vært i kontakt med oss.

Det er viktig at du pakker produktet nøye før du sender det til oss. Bruk en ytteremballasje og støtabsorberende emballasjemateriale inni. Du kan ikke feste en fraktetikett eller farget tape på produktets originalemballasje. Det er ditt ansvar at pakken tåler støt, vibrasjoner og trykk, slik at produktet ikke blir skadet under frakt.

Dette skjer videre

Når vi har mottatt produktet ditt, videresender vi det til produsentens autoriserte verksted for gjennomgang. Etter det vil du motta et tilbud via e-post for reparasjon av produktet ditt, som du enten kan nekte eller godta.

Hvis du godtar tilbudet

Hvis du godtar kostnadsestimatet, begynner reparasjonen. Når reparasjonen er fullført og tilbake hos oss, vil vi sende deg en lenke der du kan velge betalingsmåte. Vi sender produktet tilbake til deg når du har valgt betalingsmåte.

Hvis du avslår tilbudet

Hvis du nekter kostnadsestimatet, sender vi produktet tilbake til deg i samme tilstand som vi mottok det i. Vi belaster et gebyr på 750 kroner som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt.

Hva om produktet ditt viser den samme feilen igjen etter en reparasjon?

Verkstedet kontrollerer alltid at produktet fungerer som det skal før det sendes tilbake. Du har tre måneders garanti på et produkt som er sendt inn for reparasjon hos oss. Dette betyr at vi vil undersøke produktet igjen hvis du oppdager nøyaktig samme feil som før og kontakter oss innen disse tre månedene.

Rengjør utstyret ditt

Kamerautstyret ditt må tas vare på og rengjøres med jevne mellomrom for at bildene dine skal holde fortsatt høy kvalitet.

Lever inn kameraet ditt for sensorrengjøring

Du er hjertelig velkommen til å besøke oss i en av våre butikker for å få rengjort sensoren på ditt kamera. Vi sender det til et verksted som vil hjelpe oss med dette.

Pris
Kamera med fullformat- og mellomformatsensor: 850 kroner
Kamera med APS-C- og Micro 4/3-sensor: 700 kroner

Hvis det viser seg at kameraet ditt trenger mer rengjøring enn vi kan tilby på stedet, må vi sende det til et autorisert verksted. Dette betyr at prisen kan endres. Vi sender aldri produktet ditt til videre til verksted uten din godkjenning.

Har du ikke mulighet til å besøke oss i butikken og ønsker å sende produktet ditt til oss for rengjøring? Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg gjerne.

Kontaktinformasjon til de vanligste produsentene

Ved å kontakte produsenten av produktet, vil du få hjelp raskt. Her finner du informasjon og kontaktinformasjon for produsentene fra våre vanligste merker. Vi vil gjerne rette oppmerksomheten mot det faktum at support kan være på engelsk hos noen produsenter, og at noen bare tilbyr support via e-post og nettsted.

Apple
Asus
BenQ
Blackmagic Design
Canon
DJI
Eizo
Epson
Fujifilm
GoPro
Jupio
LaCie
Nikon
Panasonic
Sigma
Sony

Teknologi for kreativ skapelse er vår lidenskap.

Vi i SP elsker kreativitet, og vårt fokus er å tilby produkter av høy kvalitet til folk som er interessert i teknologi. Med personlig service og ekspertrådgivning skaper vi løsninger som er skreddersydd for deg og ditt formål – til gode priser.

Let's be friends!
Abonner på vårt nyhetsbrev!

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev kan du følge med på våre tilbud, kampanjer og kurs. Samt hvilke aktiviteter som skjer i vår butikk i Møllergata 4.